Återigen en fantastisk helg!
2023-03-07 18:10

Under helgen 4-5 Mars var det dags för STL 1 & Talent Open och vi va självklart på plats med 27 deltagare från klubben och totalt var det över 550 tävlande i alla åldrar och grader under helgen.

Under Lördagen var det många tuffa matcher och mycket nytt för våra 13åringar som tävlade för första gången som Yngre Juniorer och våra avancerade fick också tufft motstånd under helgen.

Under Söndagen var det dags för alla kids 7-12år och det var mycket imponerande matcher under dagen för alla deltagare.

Det var mycket glädje och tårar under hela helgen och våra coacher jobbade hårt under dagarna för att hålla gnistan och orken uppe för alla tävlande.

Vi vill också tacka alla Domare som slet i 11 timmar under Lördagen och 8 timmar under söndagen för att våra medlemmar skulle kunna tävla, tack också för er som va domare för Stockholms gänget då vi nu inte behöver ta med några dit om ett par veckor för STL2 och SveaCup.

Resultatet för helgen 27 deltagare - 27 medaljer

7 Guld

10 Silver

10 Brons

Återigen helt otroligt det är 550 deltagare under helgen!

Jag själv vill tacka alla fantastiska tävlingsansvariga som har slitit i timmar innan tävlingen för att det ska gå smidigt under dagarna. Det är många sena nätter som lagts för att alla ska kunna tävla.

Tack till arrangörerna av STL 1 och Talent Open för ett riktigt bra arrangemang.

Mvh

Stefan Plomgren IV Dan

Huvudinstruktör Lindome Taekwon-Do

Vilka underbara ungar som vi har som tränar och tävlar.
Dom stöttar varandra när det inte går som man vill, peppar och uppmuntrar som bara den.
Det är alltid någon som står bredvid mattan där någon tävlar.

Hejar rop och kramar utdelas mellan dom.
Coacher som sliter sitt hår men barnen är cool lunga.
Kan hålla på hur länge som helst...

HELT GRYMMA ÄR NI! GLÖM ALDRIG DET

// Johan Norén

Stl
Lördag morgon, spänningen låg tungt över dom tävlande...
17st från lindome tkd kom till stl på Serneke Arena. Vissa tog hem medaljer, vissa vann över sina rädslor genom att inte bara anmäla sig och dyka upp utan även att ta det sista steget in i ringen för att där bevisa sitt mod.
Oavsett vinst eller förlust så säger jag bara guk gi och baekjul boolgool (självkontroll och oövervinnerlig anda).
Att få äran att coacha för ett sånt modigt gäng kräver många fler ord än stolthet för den känslan är svår att beskriva men.... Grymt kämpat alla, jag är sjukt stolt över er insats!
Fantastiskt samarbete mellan alla coacher gör detta jobbet till en dröm.

Talent open
Söndag morgon och tröttheten från gårdagens tävling hänger i. 11 barn tävlar och pokalerna trillar in. Coacherna samarbetar febrilt för att rätt barn skall ha rätt coach. Dom tävlande kämpar hårt i ringarna. Glädjen över vinst byter plats med tårar för förlust och vice versa. Man blir lika glad som barnen när det går bra men också lika ledsen när det går mindre bra. Man önskar att man kunde ta hela smällen för dom och själv bära känslan av förlust men det går inte, man skall inte. Förlust är en del av resan liksom vinsten. Ibland går det bra, ibland dåligt och det viktigaste är att vi reser oss upp ännu starkare och lär oss av våra misstag.

Ett fantastiskt gäng med barn som tävlar. Duktiga år ni, starka är ni. Nu kör vi på och  lir ännu bättre!
//Stolt coach!
Robert Meijerbom